سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
امین رضا عابدی نژاد

حوزه/ قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی نگاه باید ناظر به اهداف باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عابدی‌نژاد امروز در نشست نمایندگانی از دانشگاه‌های قم که در سالن جلسات دبیرخانه خبرگان رهبری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری حضور خبرگانی در دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در این جلسات به دنبال معرفی ظرفیت‌ها هستیم، مطرح کرد: امیدواریم با شناخت این ظرفیت‌ها بتوانیم یک الگویی، ویژه تمام دانشگاه‌های کشور تبیین کنیم.

قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی با بیان اینکه اهمیت جامعه دانشگاهی قم ویژه است، عنوان کرد: باید در برگزاری نشست‌ها و جلسات مختلف به این مهم توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت حکمرانی اسلامی، خاطرنشان کرد: موضوع حکمرانی با حکومت و حاکم متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی‌نژاد با بیان اینکه مفهوم حکمرانی ناظر به فرآیند تحقق اهداف است، تصریح کرد: باید تمامی کنشگران اجتماعی را در این فرآیند به‌کار بگیریم تا به تحقق هدف نزدیک شویم.

وی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی نگاه باید ناظر به اهداف باشد، یادآور شد: چنین نگاهی در فضای سیاسی کشور دشمنانی مانند جریانات براندازانی، فرصت طلب و ... دارد.

قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی با بیان اینکه به دنبال ائتلاف میان نظام فقهی حکمرانی و علمی و تحقیقی دانشگاهی هستیم، ابراز کرد: در این مسیر به دنبال تحولاتی هستیم که محور نگاه به این تحولات نظریه مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه مدل حکمرانی اسلامی، مدل مشارکتی است، بیان کرد: پایه نظریه پیشرفت، توسعه و امید به آینده نظریه ولایت فقیه است بنابراین باید از این نظریه به عنوان یک دروازه برای پیشرفت جامعه اسلامی استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha